Ni har säkert noterat att det förekommit en it-attack som drabbat olika företag i Sverige idag. Dessvärre även oss. Dock i mindre skala, men dock i en omfattningen som påverkar delar av verksamheten.
Bland annat bollhanteringen och möjligheten att få ut rangebollar ur bollautomaterna. Vi har under dagen lämnat bollar uppe vid utslagsplatsen för självplock. När dessa tagit slut har man fått ge sig ut på Rangen och samla på sig själv istället. Under morgondagen fyller vi på en låda och ställer utanför bollhuset vid Arenahuset. Vid havssidan är det självplock som gäller.
Ni som fått nytt medlemskort den senaste veckan kommer att behöva komma in och uppdatera detta när vi fått igång systemen igen. It-attacken har bland annat raderat datakoder som gör att systemen inte kan prata med varandra och fram till att vår leverantör har åtgärdat detta kan vi inte annat än vänta. Därefter återinstallera en backupfil, men kommer då att ha tappat information från några dagar tillbaka.
Vi hoppas att våra leverantörer jobbar skyndsamt och tackar för ert tålamot. Vi försöker lösa det mest så smidigt det går.
Martin Siljegård, VD Halmstad Golfarena
Comentários